V zimě se utratilo na slevových portálech přes 800 milionů korun
Publikováno 25.05.2013 v 00:00 v kategorii Nakupování, přečteno: 369x
Silný leden
Meziročně vzrostl během zimy celý trh zhruba o 10 % a tržby slevových serverů přesáhly 800 milionů korun. „Nejvíce překvapily prodeje v lednu. Klasicky po Valentýnu naopak přichází těžší období, kdy zákazníci moc nenakupují. Rozpočty domácností jsou hodně napnuté, což souvisí především s obdobím daňových přiznání a šetřením před létem,“ vysvětluje Petr Kováčik ze Skrz.cz.
V módě je móda
Nejvíce utráceli Češi za pobyty, nejčastěji kupovali zboží
Podíl zboží se meziročně zvýšil z 10 % na současných 14 %. Ještě markantnější je tento trend při pohledu na rozložení nabídek, kde zboží a móda tvoří dohromady již více než 60 % poptávky. Naopak pobyty se sice na poptávce z hlediska počtu nabídek podílejí pouze necelými 10 %, na obratu celého trhu mají však téměř 50% podíl. Jen v zimě za ně Češi utratili na slevových serverech 420 milionů korun. „Oproti loňské zimě jsme u pobytů zaznamenali výrazný 53% nárůst obratu,“ doplňuje Tomáš Bátrla z Vykupto.cz.
Za rok ubylo 60 serverů, ty největší rostou
Z dat vyhledávače slev Skrz.cz dále vyplývá, že od března 2012 ubylo na českém trhu 60 slevových serverů a aktuálně jich je aktivních 79. Ty největší servery však upevňují své pozice a daří se jim. „Náš obrat se ve srovnání s loňskou zimou zvýšil o 38 %. Mezikvartálně jsme od podzimu zaznamenali 11% růst. Nejvíce se daří pobytům, módě a zboží, zejména nábytku,“ popisuje Tomáš Bátrla z druhého největšího českého slevového serveru Vykupto.cz.
4 miliony přečtených letáků
První čtvrtina roku byla na internetu úspěšná nejen pro slevový trh, ale také pro akční letáky obchodních řetězců. Jen za 1. kvartál letošního roku totiž dosáhl počet přečtených akčních letáků na internetu podle Skrz.cz hranice 4 milionů. Nejsilnějším měsícem byl právě uplynulý březen, ve kterém se počet přečtení přiblížil 1,4 milionu. Oproti konci minulého roku tak vzrostl zájem o akční letáky online o více než 19 %. Největší zájem byl o akční letáky hypermarketů a supermarketů (60 % poptávky) a prodejců nábytku (18 %).
Jaro
„Společně s jarem stoupá chuť cestovat a jezdit na výlety, zejména v dubnu a květnu proto očekáváme velký nárůst zájmu o krátkodobé pobyty. S tím souvisí i sportovní aktivity, které se začnou přesouvat z indoor do outdoor. Končí tak ‘žně‘ fitness center, která se snažila získat zákazníky zejména v prvních měsících roku,“ říká Petr Kováčik ze Skrz.cz. „Očekáváme razantní růst zájmu v oblasti zahradní techniky a vybavení. Pomalu přichází také doba, kdy si lidé začínají vybírat letní dovolenou. Zvýšenou poptávku předpokládáme nejen o dovolené u moře, ale i dovolené v tuzemsku, včetně chatových osad,“ uzavírá Tomáš Bátrla z Vykupto.cz.
Komentáře
Celkem 0 komentářů